martes, 10 de noviembre de 2020

Por Serra de Queixa, val do Cenza, Castelo de Cerveira...(recordando paisajes (1987-2020) tras ver el documental "Entre pastores e lobos", 2020)

 

Cartel de documental “ENTRE PASTORES Y LOBOS”  (2020)

 “ENTRE PASTORES Y LOBOS” (2020)  por  Manuel Pedrosa.
Una historia real entre pastores y lobos en las sierras del noroeste ibérico. Un recorrido por otras memorias para acercarnos a la naturaleza salvaje y asomarnos a la complejidad de los ciclos naturales de las montañas. Producido por IBIS, Natureza e imaxe y dirigido por Manuel Pedrosa Sánchez, nos acerca a la realidad de lobos filmados en libertad en su medio natural y a los últimos pastores de las Serras de Manzaneda e Vilariño de Conxo, no Macizo Central de Ourense. 
Disfrutad del trailer del documental en en https://vimeo.com/464330926

Entrevista al director de "Entre pastores e lobos "en Nós Diariohttps://www.nosdiario.gal/articulo/cultura/pastores-lobos/20201108092438108527.html
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Aportamos al blog una serie de fotografías de nuestros paseos y excursiones a lo largo de los años (1987-2020) por Serra de Queixa, val do Cenza, Castelo de Cerveira, Seixo...recordando paisajes ý lugares tras ver el magnífico documental "Entre pastores e lobos"( 2020) rodado en esas zonas de la provincia de Ourense-Galicia-España.

Val do Cenza (Vilariño Conso): vista del año 1987,..previa a la construccion del embalse de Cenza. (foto de David Simón)


Brezales, planaltos y corgas en la cuenca alta  del río Cenza....no lejos de Chaguazoso ( Vilariño de Conso) ( foto David Simón, diciembre 2018 )



Pastores  Lidia y Aquilino en el curro de A Corcova (Serra de Queixa -Manzaneda, agosto de 1987 , cerca de la Mallada de  A Mosenda ( Foto de David Simón)

A Mosenda. Chozo y curro de Pastores de la zona de Serra de Queixa -Manzaneda, agosto de 1987 , ( Foto de David Simón)




Chozo y curro de A Corcova. Serra de Queixa -Manzaneda, agosto de 1987 , cerca de Mallada de A Mosenda ( Foto de David Simón)





En el curro de  A Mosenda . Serra de Queixa -Manzaneda, agosto de 1987 (Foto de David Simón)

Brezales, planaltos y corgas en la cuenca alta  del río Cenza....no lejos de Chaguazoso ( Vilariño de Conso) ( foto David Simón, diciembre 2018 )  https://diariodeunmedicodeguardia.blogspot.com/2009/12/de-chaguazoso-chaguazoso-pasando-por-el.html




Brezales, planaltos y corgas en la cuenca alta  del río Cenza) ( foto David Simón, diciembre 2018 )

Brezales, planaltos y corgas en la cuenca alta  del río Cenza. Corga de Guelianda.  ( foto David Simón, junio 2018 )


Brezales, planaltos y corgas en la cuenca alta  del río Cenza. Corga de Guelianda.  ( foto David Simón, junio 2018 )

Brezales, planaltos y corgas en la cuenca alta  del río Cenza. Corga de Guelianda. Detras las cumbres de Queixa  ( foto David Simón, junio 2018 )

Choza o chivana de pastor. cuenca alta  del río Cenza. En la Corga das Veigas Longas  ( foto David Simón, junio 2018 )

Foxo de Lobo ( en X) , por debajo de la presa del Cenza. Junio 2018. 

Serra de Queixa. Bajando desde el Castelo de Cerveira. visión del valle de la Mallada de Lagorzo, A la derecha la zona de los altos de As Malladas y As Touzas do Negredo....Mayo 2016 (Archivo y foto de David Simón)

Serra de Queixa. Visión hacia el Norte desde  el Castelo de Cerveira.Mayo 2016 (Archivo y foto de David Simón)



Serra de Queixa. Bajando desde el Castelo de Cerveira. visión del valle de la Mallada de Lagorzo, A la derecha la zona de los altos de As Malladas ...Mayo 2016 (Archivo y foto de David Simón)





 Serra de Queixa -Manzaneda, marzo de 2015 (Foto de David Simón)

Serra de Queixa, cerca de curro/mallada de A Mosenda. Al fondo embalse del Cenza. Marzo 2015.

Estante de pastores cerca del curro de  A Mosenda . Serra de Queixa -Manzaneda, marzo de 2015 (Foto de David Simón)

Curro de  A Mosenda . Serra de Queixa -Manzaneda, marzo de 2015 (Foto de David Simón)

Curro de  A Mosenda . Serra de Queixa -Manzaneda, marzo de 2015 (Foto de David Simón)


Curro de pastores de  A Mosenda . Serra de Queixa -Manzaneda, marzo de 2015 (Foto de David Simón)

Curro de  A Mosenda . Serra de Queixa -Manzaneda, marzo de 2015 (Foto de David Simón)

 Serra de Queixa -Manzaneda, marzo de 2015 (Foto de David Simón)


Huellas de lobo (¡?). Serra de Queixa -Manzaneda, marzo de 2015 (Foto de David Simón)



 Vista del valle del Castelo de Cerveira desde la Serra de Queixa -Manzaneda, marzo de 2015 (Foto de David Simón)

Vista del valle del embalse del Cenza desde la zona de A Chaira a 1653 m....Serra de Queixa -Manzaneda, marzo de 2015 (Foto de David Simón)

Vista del valle del Casteli de Cerveira y cumbres dei Invernadoiro desde la zona de A Chaira a 1653 m....Serra de Queixa -Manzaneda, marzo de 2015 (Foto de David Simón)

valle de la Mallada de Lagorzo, y altos de As Malladas  Serra de Queixa...Junio 2020 (Archivo y foto de David Simón)

valles a ambos lados del Castelo de Cerveira, Serra de Queixa...Junio 2020 (Archivo y foto de David Simón)

"Estante" de pastores camino del Castelo de Cerveira. Serra de Queixa...Junio 2020 (Archivo y foto de David Simón)

Cabeceras de la corga de Aguacenza, ya en valles del parque natural del Invernadeirro, cerca de la cumbre del monte SEIXO...Junio 2020 (Archivo y foto de David Simón)Añadir título




Serra de Queixa nevada, vista desde la zona de San Fiz-Chandrexa de Queixa, Enero-Febrero 2017.


OTRAS ENTRADAS DEL BLOG:

Serra de Queixa, val do Cenza, Curro da Corcoba na memoria: deica outra volta. https://diariodeunmedicodeguardia.blogspot.com/2009/11/serra-de-queixa-val-do-cenza-curro-da.html

De Chaguazoso a Chaguazoso -pasando por el Parque Nacional de Dartmoor-.

De los Cairngorms escoceses a la montaña ourensana (con Robert Macfarlane y Nan Sepherd....Lecturas del período Covid-19)

2 comentarios:

David Simón-Lorda dijo...

MACROPROXECTO EÓLICO SERRA de SAN MAMEDE (Macizo Central Ourensá).
https://www.facebook.com/amigasdasarboresourense/posts/981623212248435
14/11/2020
SOS 🤔
Temos a triste nova confirmada. en agosto deste ano aprobouse o proxecto de construcción do Parque Eólico de Rebordechao que consiste na colocación de 28 xeneradores e que se traduce en actuacións de accesos en Castrelo do Val, Laza, Cualedro, Verín, e Monterrei. Esto supón enormes movementos de terras, destrución da cuberta vexetal (fonte de erosión) gran impacto visual e afecións á fauna, augas potables e habitats.
O Parque Eólico de Rebordechao implicaría grandes áreas de desbroce de vexetación, explanacións e formigonado para o emplazamento dos xeneradores a maiores de excavacións para a construción de subestacións, con emplazamento entre Maceda e Vilar de Barrio, instalción de torres e a acometida de perto de 8000 viais de acceso.
Vai facer uns 30 anos xa intentaron facer un parque eólico por riba de Rebordechao, a reacción dos veciños foi inmediata "non imos permitir que estraguen a nosa serra, non queremos ruído, queremos vivir con dignidade..." Daquelas en Rebordechao aínda quedaban uns 50 veciños, quedaba unha taberna e algúns rapaces. Hoxe en Rebordechao quedan 12 veciños, algunha casa cun só habitante, non queda ningún rapaz, non hai taberna...
Unha das aldeas afectadas por este megaparque eólico laiase de que só lle poñán un muiño "ogalla fosen 6 ou 7...".
En calquera país civilizado este parque non sairia adiante polo seu forte impacto paisaxístico, medioambiental, patrimonial...en Galicia vai contar con tódolos parabéns das distintas administracións públicas (caladas como sempre e a feitos consumados).
Dende Amigas das Árbores de Ourense facemos unha chamada a todas as organizacións ecoloxistas, conservacionistas e persoas sensibles a este tema á creación dunha Plataforma para a Defensa do Macizo Central Orensán.
O inimigo é grande, termos que botarlle moito músculo e experiencia.

David Simón-Lorda dijo...

https://praza.gal/cultura/a-cultura-do-lecer-inmediato-non-debera-imponerse-a-outras-formas-de-relacionarse-co-medio