miércoles, 20 de julio de 2011

Recetas médicas (II): de la Beneficencia de Ourense en 1936 al Catálogo farmacéutico de la Xunta 2011

AMOurense. Carpetas Sanidad Municipal. 1936 Recetas Beneficencia

AMOurense. Carpetas Sanidad Municipal. 1936 Recetas Beneficencia


Hospital Provincial de Ourense, hacia 1931
Recetas Beneficencia, Ourense 1936: 
En 1936, pocos meses antes del inicio de la Guerra Civil ya estaban operativas en el Hospital Provincial de Ourense las consultas públicas de atención especializada para personas atendidas por la Beneficencia (Provincial o Municipal). La iniciativa salió adelante entre 1931 y 1933, promovida por el Diputado provincial Visitador del Hospital, el socialista Manuel Suárez y también por médicos como  el ginecólogo y director del Hospital Provincial, el Dr. Manuel Peña Rey. Manuel Suárez  será el alcalde de la ciudad en el período inmediato al inicio de la sublevación militar de 1936 y será asesinado en 1937 tras sufrir consejo de guerra. La iniciativa de abrir dichas consultas fue muy criticada por parte de algunos médicos de la ciudad. Arriba mostramos varias imágenes (tomadas del Archivo Municipal de Ourense) de recetas de las Consultas Públicas del Hospital Provincial de la primavera del año 1936.  


Recetas, Catálogo Farmacéutico Xunta de Galicia 2011:
En torno al Catálogo Farmacéutico de la Xunta de Galicia continúan publicándose columnas de opinión y noticias en torno a la polémica generada respecto a este tema. Reproducimos a continuación un post del blog de Pablo Vaamonde sumamente ilustrativa. Pablo Vaaamonde es médico de atención primaria de A Coruña y fue director xeral de asistencia sanitaria del Sergas en la legislatura autónomica 2005-2009 en la Xunta de Galicia (gobierno PSOE-BNG).
++++++++++++++++++++++++++++

  • Catálogo: o que importa é a propaganda 
  • http://pablovaamonde.blogspot.com/2011/07/catalogo-o-que-importa-e-propaganda.html
  • Vaia por diante unha afirmación rotunda: emprego moito os medicamentos xenéricos na consulta e defendo a diario diante dos pacientes a eficacia e seguridade dos mesmos. Nos anos noventa eu escribía artigos e falaba en público a favor destes fármacos, pero Feijóo (alto cargo na Consellería de Romay) non facía nada por promover o seu uso. Galicia foi sempre a comunidade con menor consumo de xenéricos. Mentras noutras autonomías impulsaban proxectos nese sentido, aquí os sucesivos conselleiros do PP non fixeron nada.Foi o goberno de progreso o que informatizou as consultas, implantou a historia clínica informatica (Ianus) e a receita electrónica, elementos clave para racionalizar o uso dos medicamentos (ferramentas xa utilizadas con éxito noutras comunidades, que non precisaron vulnerar a legalidade nin retar ao goberno central para procurar os seus obxectivos). Despois de anos de desatención o PP local, agora gobernante, dibuxa un escenario catastrofista, anuncia que o gasto en farmacia pon en risco asostibilidade do sistema sanitario e saca da manga un Catálogo Priorizado de Productos Farmacéuticos. Aplicouno desde primeiros de ano, sen escoitar as advertencias do Ministerio sobre a invasión de competencias. Esquecen que os gobernantes tamén teñen que respectar as leis e as regras do xogo democrático. Non se cuestiona o obxectivo desta medida, pero sí o procedemento. Impoñer este catálogo restritivo de xeito unilateral só se entende como un xogo desleal de política partidaria que pretende, sobre todo, xenerar problemas co goberno central e procurar o rédito electoral.
  • De non presentar recurso de inconstitucionalidade o Ministerio estaría admitindo unha norma que xera desequilibrios entre as distintas comunidades (tampouco é bo que existan 17 catálogos diferentes, como sucede co caos do calendario vacinal infantil). Ao recurrir, o Ministerio defende a legalidade vixente, pero é acusado de cómplice da industria farmacéutica. En calquera caso, nesta xogada de xadrez, o PP vese gañador, e tenta aparecer como defensor da racionalidade contra dos “intereses escuros” do goberno de Madrid. Esa é, polo menos, a versión que divulgan os propios interesados coa colaboración entusiasta de La Voz de Galicia, que ten adicado a este tema varias portadas. Nestes días pasados o citado xornal celebraba o levantamento da suspensión cautelar que o Tribunal Constitucional (TC) dictara sobre a aplicación do catálogo, e valoraba esta decisión como un triunfo definitivo da Consellería. Máis a victoria non é tal: cesa a suspensión cautelar da norma pero o recurso sigue o seu trámite e pode que, no seu día, o TC decrete a inconstitucionalidade da mesma
  • En resumo: 
  1. -A Consellería impón desde xaneiro un catálogo restritivo (non priorizado) que exclúe da financiación pública, só en Galicia, determinadas marcas de medicamentos.
  2. -O Ministerio entende que se invaden competencias estatais e recurre ante o TC.
  3. -Este tribunal acepta o recurso e establece a suspensión cautelar do catálogo.
  4. -Esta suspensión cautelar non foi acatada: o aplicativo informático nunca foi desactivado. A Consellería non respectou a decisión do TC.
  5. -Este tribunal, diante da reclamación da Consellería, anula a suspensión cautelar, pero non o recurso, que sigue adiante.
  6. -Ademáis deste, a Consellería terá que enfrontarse a outros tres recursos presentados ante o TSXG contra do catálogo.
  • Toda esta cerimonia da confusión está deseñada básicamente como un elemento de propagandaTrátase dun xogo frívolo e irresponsable iniciado polos actuais gobernantes de Galicia e que persigue o deterioro do goberno centralEse é o obxectivo oculto de todo este monumental enredo. O aforro en fármacos é, neste caso, un obxectivo secundario. En todo caso sempre debería ser perseguido sen vulnerar as leis nin provocar conflictos entre as distintas administracións do Estado.

6 comentarios:

David Simón-Lorda dijo...

El PSdeG ve que la propuesta de extender la prescripción por principio activo muestra el "fracaso" del catálogo gallego.
El secretario de Sanidad del PSdeG, Miguel Ángel Fernández, ha celebrado la decisión adoptada por el Consejo Interterritorial del Sistema Nacional de Salud (SNS) de extender la prescripción por principio activo a todo el Estado, convencido de que evidencia "la inutilidad" del catálogo priorizado de fármacos, así como el "fracaso" de la conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, y del presidente gallego, Alberto Núñez Feijóo.
21 de julio de 2011
http://www.que.es/coruna/201107212026-psdeg-propuesta-extender-prescripcion-principio-epi.html

David Simón-Lorda dijo...

Los médicos deberán recetar por principio activo y no por la marca.
También han acordado rebajar un 15% el precio de los medicamentos con más de 10 años desde su registro que no tienen un genérico en el mercado.
El Ministerio de Sanidad y las comunidades autónomas han acordado modificar el procedimiento de prescripción de medicamentos para que se haga por principio activo en todo el Sistema Nacional de Salud (SNS), como parte de las medidas adoptadas en el marco del Consejo Interterritorial de Salud para garantizar la sostenibilidad del sistema.

"Puede suponer un ahorro fundamental", ha resaltado la titular del ramo, Leire Pajín, después de las casi cinco horas que ha durado la reunión, en la que junto con los consejeros autonómicos han acordado un paquete de medidas con las que pretenden ahorrar unos 2.400 millones de euros anuales.

La más destacada de todas ellas y con la que más ahorro pueden conseguir las comunidades es la citada prescripción por principio activo, que obliga al médico a recetar medicamentos según su compuesto y no por la marca comercial y luego a los farmacéuticos a dispensar el medicamento de menor precio y, a igualdad de precios, el genérico, según lo establece la Ley de Garantías y Uso Racional de Medicamentos.

http://www.xornal.com/artigo/2011/07/21/sociedad/medicos-deberan-recetar-principio-activo-no-marca/2011072120370400165.html

David Simón-Lorda dijo...

XORNAL.COM 24/07/2011 - 01:18 h
El PSdeG pide el cese de Farjas si rechaza la receta por principio activo
Fernández asegura que la conselleira “perdió los papeles” en el Consejo Interterritorial de Salud y exige a Feijóo que actúe.
http://www.xornal.com/artigo/2011/07/23/sociedad/psdeg-pide-cese-farjas-no-acepta-receta-principio-activo/2011072322334401816.html

Anónimo dijo...

Acuña exigirá a la Xunta que explique por qué defiende a ultranza su "cataloguiño" de medicamentos

La diputada socialista por Ourense, Carmen Acuña, anuncia que pedirá a la Xunta por qué está empeñada en mantener su "cataloguiño" de fármacos, cuando el PP del resto de las comunidades "aplaude" que se receten los principios activos. La socialista cuestiona el comportamiento del diputado popular por Ourense, Miguel Santalices, y califica su reacción tras el pronunciamiento del Gobierno de central de "pataleta".
http://www.ourensedixital.com/_novas/11/08/24_03.htm

David Simón-Lorda dijo...

Feijoo abre la puerta a un copago farmacéutico en función de la renta.
Insiste en que la propuesta de la Xunta se centra en garantizar que no habrá copago en las prestaciones sanitarias.

http://www.lavozdegalicia.es/noticia/galicia/2012/03/16/feijoo-abre-puerta-copago-farmaceutico-funcion-renta/0003_201203G16P2992.htm

David Simón-Lorda dijo...

El PP apuesta por que las medicinas se paguen en función de la renta.
Feijóo plantea que haya menos cobertura pública de los medicamentos. Sanidad estudiará esta propuesta con las autonomías en 10 días, tras el 25-M.
Aguirre plantea que los medicamentos se paguen en función de la renta.
http://politica.elpais.com/politica/2012/03/15/actualidad/1331801322_707538.html