lunes, 18 de julio de 2011

Homenaje a las víctimas del franquismo en la comarca de Verín, Monterrei y Conxo- As Frieiras (Ourense): estreno del documental "Causa 1.021"

Dentro de unos días (22 de julio, viernes, a partir de las 21:30 en la plaza da Merced en Verín (Ourense) se estrena el documental "CAUSA 1.021".
El documental aborda el inicio de la Guerra Civil en Verín y la represión franquista sufrida diversas personas de la zona de Monterrei y As Frieiras. Entre ellas estaba el médico Carlos Reino Caamaño que era el alcalde de Verín por el Frente Popular (Izquierda Republicana) en julio de 1936.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
O acto inclúe a proxección dun documental sobre a represión fascista na zona e unha festa.
A Unión Local da CIG de Verín organiza este venres 21 de xullo un acto ao aire libre en homenaxe ás vítimas do franquismo nas comarcas de Monterrei e Conso-Frieiras. A cita é na Praza da Merced a partir das 21.30 horas.
A parte central da homenaxe consistirá na proxección dun documental, realizado para esta celebración, no que se analizarán os sucesos que aconteceron na vila de Verín hai 75 anos, entre o día 20 e 22 de xullo de 1936, relativos a conformación dunha milicia popular armada para a defensa da República e contra o golpe de estado. Esta iniciativa daría lugar posteriormente á detención de ducias de persoas da comarca e á formación dun consello de guerra contra o alcalde, a corporación republicana da vila e sindicalistas e políticos que remataría co fusilamento dos representantes municipais do concello, no cuartel de San Francisco de Ourense. Outros militantes antifascistas da vila foron condenados a penas de máis de 20 anos de reclusión.
“Tras a proxección do documental haberá unha festa popular en homenaxe a todos as persoas que foron reprimidas, fusiladas, encarceradas, escapadas, exiliadas e executadas polo terrorismo falanxista e franquista nas comarcas de Verín e Conso Frieiras”, indican dende a Unión Local da CIG.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

http://www.xornal.com/artigo/2011/07/19/xornal-municipal/verin/a-cig-homenaxeara-en-marin-as-vitimas-do-franquismo/2011071921550600775.html
A CIG homenaxeará en Verín ás vítimas do franquismo
O acto celebrarase o próximo día 22 nese municipio pontevedrés, onde en 1936 a "corporación republicana foi fusilada polo réxime franquista" que derivou na "apertura da causa militar 1.021".

David Simón-Lorda dijo...

A CIG da voz en Verín ás vítimas da ditadura “que a Xunta silencia”.

‘Causa 1.021’ lembra como a dereita da vila defendeu o Goberno local republican.
http://memoriadacoruna.com/bartigos/3649-a-cig-da-voz-en-verin-as-vitimas-da-ditadura-que-a-xunta-silencia.html

David Simón-Lorda dijo...

http://www.laregion.es/noticia/164881/represion/medicos/
Represión a los médicos (y II)
Compartir en: DAVID SIMÓN*. - 05-08-2011
El alcalde (Frente Popular) de Verín en julio de 1936 era el doctor Carlos Reino Caamaño.


Anuncio de 1936.
Natural de Negreira (A Coruña), ejerce como médico en la zona de Verín en la II República. En las elecciones de Febrero de 1936 lidera el grupo de Izquierda Republicana, en la lista del Frente Popular, obteniendo la alcaldía de Verín. Personas de Verín como Alvarez Limia (2001) han dado testimonio de la noble actuación de su alcalde y médico de la Beneficencia de la villa, en las primeras horas del golpe, protegiendo a los Hermanos del Colegio de La Salle de Verín frente a personas armadas que trataban de agredirles como represalia por la rebelión de los militares y falangistas, y en un momento en el que todavía Verín no había sido tomado por los golpistas. Al día siguiente es detenido por los cuerpos de carabineros y Guardia Civil de la zona junto con otras personas. Tras un Consejo de guerra es condenado a muerte en compañía de otras personas de la comarca de Verín como Lino García. Fue fusilado en el Campo de Aragón en Ourense el día 17 de Junio de 1937 en compañía de otras cinco personas. Mas en el enlace....

David Simón-Lorda dijo...

En este blog
http://plazadocoton.blogspot.com/2012/01/alfredito.html , se habla del entorno político-personal y familiar de Negreira, lugar de nacimiento de Carlos Reino Caamaño.